El centre educatiu és l’àmbit on cal resoldre els conflictes sorgits de les relacions interpersonals i específicament les situacions d’assetjament escolar.
El Projecte de Convivència de Centre és un instrument que ha de proporcionar estratègies de prevenció, eines de detecció, protocols d’intervenció i mesures d’actuació i seguiment d’aquests casos.
Legislació i normes que afecten a les famílies en l’àmbit educatiu de Catalunya.
LOE 2/2006 de 3 de maig, en l’article 121.2 estableix que el Projecte Educatiu de Centre ha d’incloure un Pla de Convivència.
Llei 12/2009 de 10 de juliol, del Parlament de Catalunya, en el seu article 33 concreta la protecció contra l’assetjament escolar i altres agressions.
Resolució ENS/585/2017, de 17 de març, per la qual s’estableix l’elaboració i implementació del Projecte de Convivència en els centres educatius dins el marc del Projecte Educatiu de Centre.
- Aquest projecte s’ha d’implementar en un termini màxim de 3 anys a partir de la data de publicació de la resolució.
- El seu àmbit d’aplicació és per als centres d’Ed. Infantil i Primària, Secundària i postobligatoris, vinculats al Servei d’Educació de Catalunya.
- Ha de contemplar mesures relacionades amb els següents nivells: 1) Preventiu, 2) Intervenció i 3) Organitzatiu i de gestió de centre
- Ha de recollir els procediments que s’han d’implementar en cas d’incompliment de les normes concretades en el NOFC.
- Ha de contemplar 3 àmbits diferenciats: centre, aula i entorn.
Des del punt de vista jurídic cal conèixer la Instrucción FGE 10/2005, del Fiscal General del Estado, del 6 de octubre, sobre el tratamiento del acoso escolar desde justicia juvenil del Ministerio de Justicia.
Pàgina en castellà que recull els principals aspectes de la legislació nacional i internacional en relació al bullying.