Publicacions dels autors

Sidera F., Serrat E., Collell J., Perpiñà G., Ortiz R., Rostan C. (2020) Bullying in primary school children: the relationship between victimization and perception of being a victim International Journal of Environmental Research and Public Health. 

Collell J., Escudé, C. (2019). L’assetjament escolar des d’un enfocament restauratiu. Una intervenció breu i estratègica per modificar l’arquitectura social del grup classe a partir del qüestionari CESC. Autopublicació.

Collell J., Escudé, C. (2019). Assetjament escolar. Una intervenció breu i estratègica a les Illes Balears a partir del qüestionari CESC. Institut per a la Convivència i l’Èxit Escolar. Palma. 

Sidera, F., Rostan, C., Agell, S., Serrat, E., Perpiñà, G., Collell, J., Ortiz, R., Móra, I., Amador, A. (2019). Bullying i Ciberbullying a l’Ed. Primària a Catalunya. Fundació Barça, Grup Recerca Llenguatge i Cognició UdG. 

Collell J., Escudé, C. (2019). Bullying: més enllà de la paraula. Perspectiva Escolar. Monogràfic assetjament escolar, 404, pp. 7-10. 

Sidera F., Rostan C., Collell J., Agell S. (2019). Aplicación de un programa de aprendizaje socioemocional y moral para mejorar la convivencia en educación secundaria Universitas Psychologica, vol. 18, no. 4. Bogotá, Colombia. Disponible a: https://revistas.javeriana.edu.co/index.php/revPsycho/article/view/25268

Col·laboració a:  Hortal, C. (2014). Trastorno del espectro autista ¿Cómo ayudar a nuestro hijo con TEA? Barcelona: Omega, Capítol: acoso escolar y TEA, pp 122-134.

Bisquerra R. (coord.) (2014). Prevención del acoso escolar con educación emocional. Bilbao: Desclée de Brouwer.

Collell, J., Escudé, C. (2011). Conductes d’exclusió i maltractament entre iguals al parvulari. Àmbits de Psicopedagogia, 32, primavera 2011, pp 37-40 

Collell, J., Escudé, C. (2008). Ciberbullying. L’assetjament a través de la xarxa. Àmbits de Psicopedagogia, 24.

Collell, J., Escudé, C. (2008). The emotional intelligence in bullying intervention. Pòster presentat a 4th World Conference Violence at School and Public Policies. Lisboa.

Collell, J., Escudé, C. (2007). La inteligencia emocional en la intervención en situaciones de acoso escolar. Pòster presentat en el I Congreso Internacional sobre Inteligencia emocional. Málaga.

Collell, J., Escudé, C. (2007). Una aproximació al fenomen del maltractament entre alumnes (Bullying), ICVE Revista Estudis de la Violència, Nº 1.

Collell, J., Escudé, C. (2006). Guía didáctica Postdata, Kit teatral. Madrid: Sociedad General de Autores de España SGAE

Collell, J., Escudé, C. (2006). Maltractament entre alumnes (II). Administració del CESC (Conducta i experiències socials a classe), Àmbits de Psicopedagogia, 18, pp 13-21.

Collell, J., Escudé, C. (2006). Maltractament entre alumnes (I). Presentació d’un qüestionari per avaluar les relacions entre iguals. CESC Conducta i experiències socials a classe, Àmbits de Psicopedagogia, 18, pp 8-12.

Collell, J., Escudé, C. (2006). Nos llevamos bien? Una propuesta para afrontar el maltrato entre alumnos en la ESO. Aula de Innovación Educativa, 152, pp. 83-95

Collell, J., Escudé, C. (2006). Una propuesta para afrontar el bullying en Primària. Aula de Innovación Educativa, 151, pp. 85-96

Collell, J., Escudé, C. (2006). El acoso escolar: un enfoque psicopatológico. Anuario de psicología clínica y de la salud / Annuary of Clinical and Health Psychology (2), pp. 9-14. Universidad Sevilla.

Collell, J., Escudé, C. (2006). El maltractament entre alumnes (assetjament escolar o bullying). Inf@ncia, Butlletí dels professionals de la infància i l’adolescència, nº 1, gener.

Collell, J., Escudé, C. (2005). Tractem-nos bé, Guixdos 120 Suplement guix 320, Barcelona: Graó

Collell, J., Escudé, C. (2005). Maltractament entre alumnes: necesitat d’una aproximació no culpabilitzadora. Àmbits de Psicopedagogia, 14, pp 12-15.

Collell, J., Escudé, C. (2005). El maltrato entre iguales en la escuela (bullying) como factor de riesgo de trastornos psicopatológicos. En E. Domenech-Llaberia (Ed), Actualizaciones en psicología y psicopatología de la adolescencia. pp 201-220. Bellaterra: UAB.

Collell, J., Escudé, C. (2005). Bullying: estrategias de prevención. En M. Alvarez y R. Bisquerra (coord). Manual de orientación y tutoría. Valencia: Cisspraxis.

Collell, J., Escudé, C. (2004). Rol de les emocions en els processos de maltractament entre alumnes. Àmbits de Psicopedagogia, 12, pp 21-26.

Collell, J., Escudé, C. (2003). La mediació en els casos de maltractament entre iguals a l’escola (bullying). Comunicació presentada a les IV Jornades de Mediació a Olot.

Collell, J., Escudé, C. (2003). L’educació emocional. Traç, Revista dels mestres de la Garrotxa, 37, pp 8-10.

Collell, J., Escudé, C. (2003). El maltractament entre iguals al parvulari: una aproximació al fenomen de la victimització relacional. Àmbits de Psicopedagogia, 7, pp 16-20.

Collell, J., Escudé, C. (2002). La violència entre iguals a l’escola: El Bullying. Àmbits de Psicopedagogia, 4, pp 20-24.

Collell, J., Escudé, C. (2002). Las conductas de acoso entre iguales como factor de riesgo de trastornos psicopatológicos. En S. Peiró (coord), Segundas jornadas sobre violencia en educación, problemas desde la perspectiva del centro docente. Sant Vicent (Alacant): Editorial Club Universitario, (pp 203-211).

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqui a l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies