UNESCO. Informe a la Unesco de la Comisión Internacional sobre la Educación para el siglo XXI. (Informe Delors) (1996). La educación encierra un tesoro. En aquest informe s’exposen les base sobre la necessitat de treballar per a la millora de la convivència en els centres educatius.
Estudis sobre l’assetjament escolar
Els diferents estudis fets arreu del món conclouen que l’assetjament escolar és un fenomen que es produeix, de manera més o menys greu, en tots els països estudiats. Els resultats són difícilment comparables ja que utilitzen diferents qüestionaris i metodologies, però s’observen tendències quant a:
Formes més usuals i edat: en els nois formes directes i en les noies formes indirectes. Major incidència entre 11 i 14 anys. Lloc on es produeix l’abús: a Primària en el pati i a Secundària augmenta la freqüència en passadissos i aules.
Estudis i informes
UNESCO (2017) School Violence and Bullying. Global Status Report
Save the Children (2016). Informe anual “Yo a eso no juego”
OECD (2015). El bienestar de los estudiantes. Informe PISA. Resultats relatius a l’Estat Espanyol
Observatorio Estatal de la Convivencia (2010). Estudio Estatal sobre la convivencia escolar en la educación secundaria obligatoria.
Defensor del Pueblo (2007) Violencia escolar: el maltrato entre iguales en la Educación Secundaria Obligatoria 1999-2006.
Síndic de greuges. Informe extraordinari (desembre 2006). Convivència i conflictes als centres educatius
Generalitat de Catalunya. Departaments d’Educació i d’Interior. Estudis de convivència escolar. Cursos 2000/01, 2005/06, 2011/12 i 2016/17.
Centro Reina Sofia para el estudio de la violencia (2005). Informe Violencia entre compañeros en la escuela
Fundació Barça (2019). Bullying i Ciberbullying a l’Educació Primària a Catalunya.