Intervenció

Cal abordar l’assetjament escolar des d’una òptica global de centre. Un programa d’aquestes característiques implica a tota la comunitat educativa i té un llarg recorregut, perseverant al llarg dels cursos. A més, s’ha demostrat la necessitat d’implementar aquests programes de manera primerenca. Hi ha evidència d’una major eficàcia de les intervencions a Primària que en els centres de Secundària.

Malgrat que seria desitjable, no totes les escoles estan en disposició d’assumir un pla antibullying global, però sí necessiten eines i estratègies per afrontar els problemes que en el dia a dia van sorgint. La nostra proposta va en aquesta línia, i s’insereix en un treball de millora del clima de centre i de la convivència, des de l’òptica de les pràctiques restauratives. Pretèn aportar elements de prevenció secundària i terciària, i es fonamenta en els següents aspectes:

  • Aproximació no culpabilitzadora, enfocament restauratiu (reindividualitzar i responsabilitzar)
  • Perspectiva sistèmica (intervenir per modificar les interaccions, tenint en compte els marcs relacionals: professorat, famílies, grup d’alumnes….)
  • Estratègica (anàlisi de la situació, planificació i intervenció breu i estructurada)
  • Foment de la resiliència (resoldre la situació positivament a favor de tots els implicats)
 

 

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per tal que tinguis la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqui a l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies